cats

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Sunday, November 28, 2010

babysitter....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Pertama sekali, nk mntk maaf sebab da agak lama meninggalkan blog yg baru di bina nie. Kehidupanku menjadi sibuk apabila menjadi sukarelawan di rumah mak sedaraku yang lbey mesra dikenali sbg Cik Nor. Rumah yang terletak di Tmn Muzaffar Syah, Ayer Keroh, Melaka ini telah merakamkan pelbagai detik, suka dan duka sepanjang berada di sini. :-)

Sebenarnya xde lah lama sgt dah kat sini. Sampai sini hari Khamis yang lepas. Dihantar oleh adik lelakiku, Fadli dengan menaiki Ford Ranger kepunyaan abah. Hehe.. Fadli memang expert bab memandu nie. Aku expert gak, kalo kete or kenderaan automatik la.. kui3x.. 

Hari Jumaat la bermula segalanya. Naqib, Irsyad & Haris xnk pergi nursery. Malam 2 lagi dah ckp ngan ibu dyorg (Cik Nor) yang dyorg nak duduk ngan aku pada keesokan harinya. Cik Nor tanya gak kat aku, ak ok x. Aku cakap ok je. Xde masalah. Haha.. Padahal, macam-macam yang berlaku hari 2. Budak-budak ni nakal2 sungguh! x makan saman langsung! Memang la kan.. sebab dyorg makan nasi. Nak dijadikan cerita memang jenuh la nk melayan kerenah2 dyorg bertiga nie. Nasib baik si kembar , Maisarah & Ilyas dan dihantar ke nursery. Fuh!! kalo x... B'asap, beb!!! hahaha...

Malam 2, Cik Yan pulak ajak keluar. Bila tanya nk g mne, dy ckp ikut je. Aku pun malas la nak tanya lagi. Siap2, tggu sampai Cik Yan datang dengan myvi putihnya. Rupe2nye, dy bwk g uptown, depan MP berdekatan jugak dengan Menara Tamingsari. Jalan punya jalan, tiba Dina, anak sulung Cik Yan jerit, Ayah!!! Aku pun menoleh la. Mne datang la plak ayah budak nie. Td kuar ngan ibu dia je. Rupa-rupanya, Uncle Fazrol, suami Cik Yan da berniaga pulak kat uptown 2. B'niaga labu sayong. hehe.. Moga sukses ya dengan perniagaan uncle 2. InsyaAllah utk entry or post yg lain akan disertakan dengan gmbr2 labu sayong 2.. ;-)

Tgh2 syok2 meronda, tiba2 rase vibrate kat kocek jeans aku. Rupe2nya Cik Nor da msj. 
"Lme lagi ke? Baby 2-2 da nanges nie." Alamak! ciannye kat Cik Nor. Aku pun trus gtau kat Cik Yan. Tp, Cik Yan ni sume stall la plak dy nk sggh. Adoyai.. Ak da serba salah ngan Cik Nor. Ak balik umah da gelap. Alhamdulillah.. Sume da ok.. Baby da selamat tdo.

Malam ni plak, sekali lg si kembar meragam. Xnk tdo la plak. Nanges je.Cik Nor plak da penat seharian wat keje2 umah. Maklumlah, Cik Nor keje dr Isnin sampai Sabtu. Ahad je la mase utk Cik Nor nk setelkan keje2 umah. huhu.. Ak yg tengok ni pun rse penat. Xpelah, aku ambk tugas utk tidurkan si kembar 2. Seronok sgt sebab, dyorg t'tidur jugak akhirnya. Kat bahu aku lak 2. Memang x dinafikan la.. Lenguh gak tangan. Tp, xpe! Puas! Hehehe...

Erm.. esok b'mula minggu yang baru. Esok Cik Nor keje cm biase. B'silatla ak ngan budak2 b'tiga ni kat umah esok.. hahaha... Hope everything will be fine. Erm.. da byk gak cte utk post kali nie.. Ckup dlu la, ek.. Lenkali de masa, ak tulis lagi.. K.. c u!!!

~~~Wassalam~~~
p/s : de nk letak gmbo2 dak2 nie.. tp, internet connection low. Jd, mls nk tggu loading.. kui3.. lenkali la,ye... ;-)

1 comment:

Srikandi Cinta said...

Ehem2, testing2 one two three..
yeah.. dah bleh komen!!

Post a Comment