cats

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Thursday, November 15, 2012

1 Muharram 1424


Assalamualaikum dan salam sejahtera


Alhamdulillah, dpt jugak bernafas di tahun yang baru ni (1434H). Alhamdulillah jgk sebab dapat mulakan tahun baru dengan puasa sunat. Tambah2 lagi hari ni hari khamis kan? Yang lebih menyebabkan saya bersyukur sangat2 pada hari ni adalah kerana dapat solat maghrib b’jemaah dengan abah. Dah lama sangat x dpt berjemaah dgn abah. Masa kecik2 dlu mmg setiap hari abah akn imamkan solat maghrib (solat fardhu yang lain agak sukar utk berjemaah krn sekolah dan kerja).  Saya pulak form 1 da msuk asrama. Mmg nk jmpe abah 2 sesekali je la. Tp, Alhamdulillah jgk kat skolah dlu mmg murid2 diwajibkan solat jemaah.


Ok, da melalut cerita lain pulak kn. Erm.. x taw nk gmbrkn perasaan macam mana bila solat berjemaah dengan abah tadi. Masa mula2 abah agkat takbir tadi, terus rasa cm nak nangis. Air mata da ada dh kat mata nie. Cepat2 seka air mata dan tumpukan perhatian utk solat. Kat cnie nk ckp, bila tahun baru je mesti cbuk sume ada azam baru kn. Tapi owg lebih tertumpu kepada tahun baru masihi kn? Tahun baru hijrah ni ade yang langsung x ambk kisah pun. Jd, apa kata kita ubah mentality kita dan tetapkan azam baru sempena dgn awal tahun hijrah, 1434 H nie. X ssh pun nk berazam, Cuma nk capai azam 2 kena usaha keras sket la. ^_^



Saya pun da ttpkn beberapa azam sempena tahun baru nie. Apa? Hehe.. takpelah, x perlu rasanya saya nk cte kat semua org ape azam saya 2. Bkn ape, risau x kesampaian nanti akan jadi buah mulut dan jadi bahan org nk mengata pulak kn. Puas dh dengar org mengata saya itu dan ini. Jd, kalo boleh, xnklah tambahkan lagi bahan utk mereka semua 2 mengata saya. Lgpun, saya sdr sy juga makhluk ciptaan Allah. Kalo dyorg mengata saya 2, mksudnye dyorg mengata ciptaan Allah la kn? Nauzubillahi min zalik! Cepat2lah istighfar ye kepada sesape yg suke mengata owg 2. Bukan setakat mengata saya je. Kepada yang suka mengata sy baik secara terang atau tersembunyi (mengumpat). Saya maafkn ape yg anda semua katakan pada saya, tp, jgn lupa mohon ampun pada Allah. Bukan nk menakutkan, hanya mengingatkan. Kerana sesunggunya manusia itu bersifat lupa, jd perlulah sentiasa diigtkan..

Sekian~~ Assalamualaikum.
p/s : SALAM MAAL HIJRAH 1434h

No comments:

Post a Comment