cats

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Tuesday, September 18, 2012

T_T

assalamualaikum dan salam sejahtera...

erm.. lama sgt dah rsenya x tulis apa2 kat cnie,kn.. kali t;akhir menulis masa bulan puasa ari 2.. Ari ni dah 2 zulkaedah dh.. 2 hr dh syawal berlalu.. macam2 yang berlaku sepanjang sebulan lbey nie.. disebabkan itu jugaklah, x sempat nk update apa2 kat cnie.. dengan esaimen yang menggunung.. BIG plak tbe2 diawalkan.. hurm.. macam2 yang berlaku.. tp, alhamdulillah.. sume dapat diharungi dengan sebaiknya.. minggu depan ni pulak 4 hari kena b'khemah kat mersing.. yg ni untuk perkhemahan unit beruniform...

oklah, untuk perkhemahan 2.. kta cte pas balik nanti la.. ni nak cite dlu apa yang berlaku sepanjang sy x menulis apa2 nie... erm.. rasanya, kalo reader sume ikuti blog nie.. mesti igt kn post sebelum nie.. yg sy kata tima ksih sudi hadir dalam hidup saya 2... kalo x igt pun xpelah.. huhuhu... sbb bnda 2 dh tamat kn... mesti korg fikir.. eh, skjpnyer..!! men2 je ke??... nk wat stok ade2 je ke?? huhu.. jujur sy cakap.. sy x prnh berniat nk mainkn perasaan sape2.. tp, apakan daya.. memang idup sy ni ditakdirkan hanya untuk dipermainkan je.. sume yg muncul dalam hidup saya nie... bkn utk serius pun.. sje2 je.. satu je sy mintak kat cnie.. jangan mainkan hati saya.. jangan bina harapan setinggi langit,kalo x mampu nk capai.. tolong sangat2.. tolong jujur dengan saya.. itu je harapan saya.. saya manusia biasa.. saya x larat dah nk tanggung sume nie.....

i'm begging you.. please.. stop making my heart a toy... :'(

apa yang sentiasa bermain kat fikiran saya ble saya cdey nie... saya akan terfikir.. mmg sy ni dilahirkan hanya untuk dipermainkan ke?? hurm.. tahu siapa diri saya.. saya bukanlah alim ulama' yang mahir agama.. saya bukanlah seorang yang bertudung labuh.. berniqab... tp, sy sedar.. saya adalah muslimah.. saya masih tahu batas2 perkara yang boleh dan tidak boleh dilakukan.. yang betul atau yang salah.. sesungguhnya.. labuh tudung seseorang itu bukanlah pengukur keimanan.. Ye! bkn sy mahu katakan bahawa iman saya tinggi.. saya akui, saya insan yang sentiasa lupa dan leka.. sebab 2 sy perlukan owg yg sentiasa mengingatkan saya dikala saya terlupa.. tapi, hakikatnya... apabila de org yg hadir dalam hidup sy.. mesti kejap je.. tp, xpelah.. nk wat cmne kn.. sume ALLAH dan tulis.. kte kna ikut je..cuba untk ikhlaskan diri dalam sume perkara.. insyaAllah, kita akan rasa seronok w/pun buat perkara yang kita x suke pada awalnya..



isu seterusnya... BERAT badan.. erm.. org gemuk ni menyesakkan pandangan dan dada setiap org yang memandang ke ek? sebabnyer.. bila seseorg itu berbadan "semangat" mesti ade je ejekan dan tohmahan yang die bakal dengar.. xyah nk jauh2 sangat.. relatives kte sndr pun suke mengejek2 kalo kita ni "semangat".. ade je yang x kena dengan setiap perkara yang kita wat.. oh! lupe plak.. owg besar nie.. mungkin mengganggu penglihatan,kot.. 2 sebab la rasa menyemak je kn ble mereka2 ni ade depan mata korg.. huhu... hakikatnya.. cube korg pk.. de ke owg kat dunia ni yg XNK cantik??? kalo owg kurus 2, semestinya cantik ke???? de jgk yang kalo jumpe owg kurus.. "kurusnyeeeeeeeeeeerrrrrrrrr!! x makan ke,weh?" la.. kurus xleh.. gemuk xleh.. adoi.. payahkan manusia  nie.. de je bnda yang dy x puas hati.. huhuhu...

erm.. oklah.. lenguh pulak nak taip byk2 nie.. sampai cnie dlu.. sekian...





Wassalam..




No comments:

Post a Comment